Na temelju članka 15. stavka 2. Zakona o javnoj nabavi („Narodne novine“ broj 120/16, 114/22) i članka 34. Statuta Općine Dugi Rat („Službeni glasnik“ – službeno glasilo Općine Dugi Rat br. 5/21) Općinski načelnik Općine Dugi Rat, dana 28. veljače 2024. godine, donosi
PRAVILNIK
O PROVEDBI POSTUPAKA JEDNOSTAVNE NABAVE
- OPĆE ODREDBE
Članak 1.
U svrhu poštivanja osnovnih načela javne nabave, te zakonitog, namjenskog i svrhovitog trošenja proračunskih sredstava, ovim Pravilnikom uređuje se postupak koji prethodi stvaranju ugovornog odnosa za nabavu robe i/ili usluga procijenjene vrijednosti do 26.540,00 EUR, odnosno za nabavu radova procijenjene vrijednosti do 66.360,00 EUR (u daljnjem tekstu: jednostavna nabava) za koje sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi ne postoji obveza provedbe postupaka javne nabave.
U provedbi postupaka jednostavne nabave obvezno je primjenjivati i druge važeće zakonske i podzakonske akte, a koji se odnose na pojedini predmet nabave u smislu posebnih zakona (npr. Zakon o obveznim odnosima, Zakon o prostornom uređenju i gradnji, i dr.).
Procijenjena vrijednost nabave je vrijednost nabave izražena bez PDV-a.
- SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak 2.
Zabranjeno je utjecati na dobivanje poslova i/ili na koji drugi način koristiti položaj predstavnika naručitelja u postupku jednostavne nabave (općinski načelnik, čelnik tijela, članovi stručnog povjerenstva i druge osobe koje imaju utjecaj na odlučivanje) radi postizanja osobnog probitka ili probitka povezane osobe, neke povlastice ili prava, sklopiti pravni posao ili na drugi način interesno pogodovati sebi ili drugoj povezanoj osobi.
- PRIPREMA I PROVEDBA POSTUPKA JEDNOSTAVNE NABAVE
Članak 3.
Pripremu i provedbu postupaka jednostavne nabave provodi Stručno povjerenstvo za jednostavnu nabavu (dalje u tekstu: Povjerenstvo) koje imenuje odgovorna osoba naručitelja (dalje u tekstu: Načelnik) prije početka postupka jednostavne nabave, a nabavu na temelju narudžbenice provodi odgovorna osoba naručitelja.
Povjerenstvo za nabavu iz prethodnog stavka sastoji se od najmanje 3 člana. Članovi povjerenstva ne moraju biti zaposlenici naručitelja. Najmanje jedan član Povjerenstva mora posjedovati važeći certifikat iz područja javne nabave.
Postupak Jednostavne nabave pokreće se temeljem Odluke Načelnika, pod uvjetom da su planirana i osigurana financijska sredstva za predmet nabave, kao i da je predmet nabave uvršten u Plan nabave za proračunsku godinu.
- POSTUPCI JEDNOSTAVNE NABAVE
Članak 4.
- Izravna kupovina
- Izravno naručivanje
- Jednostvna nabava radova, roba i usluga procijenjene vrijednosti veće od 10.000,00 EUR, a manje od 26.540,00 EUR
- Jednostvna nabava radova procijenjene vrijednosti veće od 26.540,00 EUR, a manje od 66.360,00 EUR
- Izravna kupnja
Članak 5.
Radovi, roba i usluga procijenjene vrijednosti manje od 500,00 EUR, nabavljaju se izravnom kupnjom i ovjerom ispostavljenog računa te nije potreban postupak nabave.
- Izravno naručivanje
Članak 6.
Nabava radova, roba i usluga procijenjene vrijednosti veće od 500,00 EUR a manje od 10.000,00 EUR provodi se izdavanjem narudžbenice jednom gospodarskom subjektu. Narudžbenicu potpisuje Načelnik. Zavisno o predmetu nabave može se zaključiti i Ugovor.
Za predmet nabave roba, radova i usluga procijenjene vrijednosti manje od 10.000,00 EUR bez PDV-a poziv na dostavu ponude može se zatražiti: – osobno ili telefonski, elektroničkom poštom ili u pisanom obliku od jednog ili više gospodarskih subjekata.
- Jednostvna nabava radova, roba i usluga procijenjene vrijednosti veće od 10.000,00 EUR, a manje od 26.540,00 EUR
Članak 7.
Nabava radova, roba i usluga procijenjene vrijednosti veće od 10.000,00 EUR, a manje od 26.540,00 EUR provodi se pozivanjem za dostavu ponude jednog ili više gospodarskih subjekata sukladno uvjetima i zahtjevima iz poziva za dostavu ponuda. Poziv za dostavu ponuda upućuje Načelnik ili službenik Jedinstvenog upravnog odjela po zaduženju načelnika, odnosno službenik kojem je u opisu poslova i zadataka provedba postupka javne nabave.
U predmetu nabave roba, radova i usluga procijenjene vrijednosti veće od 10.000,00 EUR, a manje od 26.540,00 EUR bez PDV-a poziv na dostavu ponude može se zatražiti elektroničkom poštom ili u pisanom obliku od jednog ili više gospodarskih subjekata uz obvezu da je omogućeno dokazivanje da je isti zaprimljen od strane gospodarskog subjekta (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju e-mailom i sl.). Poziv se može objaviti i na web stranici općine ili Elektroničkom oglasniku javne nabave u kategoriji jednostavne nabave).
Poziv na dostavu ponuda može sadržavati i podatke iz članka 9. stavka 3. ovog Pravilnika, o čemu odlučuje Naručitelj.
Nakon dostave ponude, sklapa se Ugovor koji ovjerava načelnik.
Ovisno o predmetu nabave Ugovor može sadržavati, sukladno odredbama Zakona, podatke o jamstvu za izvršenje predmeta nabave i ugovornoj kazni.
- Jednostvna nabava radova procijenjene vrijednosti veće od 26.540,00 EUR, a manje od 66.360,00 EUR
Članak 8.
Postupak za nabavu radova procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 26.540,00 EUR, a manje od 66.360,00 EUR, započinje Odlukom o početku jednostavne nabave koju donosi Načelnik.
Odluka iz stavka 1. ovog članka sadrži podatke o naručitelju, nazivu predmetu nabave, procijenjenoj vrijednosti nabave, te imena i prezimena osoba Povjerenstva, a može sadržavati i podatke o ponuditeljima kojima se dostavlja zahtjev za ponudu te ostale bitne podatke. Priprema i provedba postupka nabave iz stavka 1. ovog članka, provodi se sukladno odredbama ovog Pravilnika.
Obveze i ovlasti Povjerenstva su :
- priprema postupka nabave (dokumentacija, troškovnici i dr.),
- provedba postupka nabave (slanje i objava poziva za dostavu ponuda, otvaranje ponuda, pregled i ocjena ponuda, sastavljanje zapisnika o otvaranju i pregledu i ocjeni ponuda),
- na osnovi rezultata pregleda i ocjene ponuda Općinskom načelniku podnosi prijedlog o načinu završetka postupka nabave (prijedlog za donošenje odluke o odabiru ili odluke o poništenju postupka nabave).
Članak 9.
Kod postupka jednostavne nabave radova, procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 26.540,00 EUR, Povjerenstvo može objaviti poziv za dostavu ponuda na web stranici općine, kao i poslati poziv na dostavu ponuda na adrese najmanje 3 (tri) gospodarska subjekta po izboru Načelnika.
Poziv za dostavu ponuda upućuje se gospodarskim subjektima na način koji omogućuje dokazivanje da je isti zaprimljen od strane gospodarskog subjekta (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju e-mailom i sl.). Poziv se može objaviti i na web stranici općine ili Elektroničkom oglasniku javne nabave. Ukoliko je poziv za dostavu ponuda objavljen na web stranici općine ili Elektroničkom oglasniku javne nabave nije potreban dokaz o zaprimanju poziva.
Poziv za dostavu ponuda mora minimalno sadržavati:
- podatke o naručitelju,
- opis predmeta nabave,
- rok izvršenja predmeta nabave,
- troškovnik predmeta nabave,
- kriterij za odabir ponude,
- uvjete i zahtjeve koje ponuditelji trebaju ispuniti, ako se traži ispunjavanje određenih uvjeta i zahtjeva (izvadak iz sudskog ili obrtnog registra kojim se dokazuje da je ponuditelj registriran za obavljanje djelatnosti koja je predmet nabave, bonitet ponuditelj, ne postojanje duga po javnim davanjima, popis izvršenih jednakovrijednih radova u određenom proteklom vremenu uz preslike sklopljenih ugovora za te radove, i sl.),
- rok za dostavu ponude (datum i vrijeme do kada ponude moraju biti zaprimljene kod naručitelja),
- rok valjanosti ponude,
- način dostavljanja ponuda i adresu na koju se ponude dostavljaju,
- adresu na kojoj se može preuzeti dodatna dokumentacija ako je potrebno,
- kontakt osoba i broj telefona.
Poziv može sadržavati i: podatke o potrebnim traženim jamstvima (za ozbiljnost ponude, za uredno ispunjenje ugovora i za otklanjanje nedostataka u jamstvenom roku); razloge odbijanja ponude/ obrazac ponudbenog lista; kao i ostale podatke potrebne za izradu i dostavljanje ponude.
Za odabir ponude je dovoljna jedna (1) pristigla ponuda koja udovoljava svim traženim uvjetima naručitelja.
Ovisno o prirodi predmeta i razini tržišnog natjecanja, poziv na dostavu ponuda može se uputiti 1 (jednom) gospodarskom subjektu, u slučajevima:
- kad to zahtijevaju tehnički ili umjetnički razlozi, kod zaštite isključivih prava i na temelju posebnih Zakona i drugih propisa,
- kod hotelskih i restoranskih usluga, odvjetničkih usluga, javnobilježničkih usluga, zdravstvenih usluga, socijalnih usluga, usluga obrazovanja, konzultantskih usluga, konzervatorskih usluga,
- kada je potrebno zbog obavljanja usluga ili radova na dovršenju započetih, a povezanih funkcionalnih ili prostornih cjelina,
- kod usluga vještaka, projektantskih usluga, geodetskih usluga, te kod usluga prostornog planiranja,
- kao i u slučaju provedbe nabave koja zahtjeva žurnost te u ostalim slučajevima po Odluci naručitelja.
Poziv na dostavu ponuda koji se upućuje najmanje 1 (jednom) gospodarskom subjektu u iznimnim slučajevima iz prethodnog stavka ovog članka ne objavljuje se na internetskim stranicama naručitelja.
Članak 10.
Troškovnik predmeta nabave sastoji se od jedne ili više stavki, te sadrži tekstualni opis stavke, jedinicu mjere po kojoj se stavka obračunava, predviđenu količinu stavke, cijenu stavke po jedinici mjere, ukupnu cijenu stavke, cijenu bez PDV-a i ukupnu cijenu s PDV-om svih stavki.
Ponuditelji su dužni ispuniti sve stavke troškovnika.
Ponuditelj izražava cijenu ponude u eurima, a u drugoj valuti samo ako je naručitelj to izričito odredio u pozivu za dostavu ponuda.
Cijena ponude piše se brojkama.
U cijenu ponude bez poreza na dodanu vrijednost moraju biti uračunati svi troškovi i popusti.
Cijena ponude nepromjenjiva je za vrijeme trajanja ugovornog odnosa.
- KRITERIJ ODABIRA
Članak 11.
Kriterij za odabir najpovoljnije ponude je najniža cijena ili ekonomski najpovoljnija ponuda.
Ukoliko je kriterij odabira ekonomski najpovoljnija ponuda osim kriterija cijene mogu se koristiti i npr. kriterij kvalitete, tehničke prednosti, estetske i funkcionalne osobine, ekološke osobine, operativni troškovi, ekonomičnost, datum isporuke i rok isporuke ili rok izvršenja i dr. te je u zapisniku o otvaranju, pregledu i ocjeni ponuda potrebno obrazložiti izabranu ponudu.
- JAMSTVA
Članak 12.
Naručitelj u postupku jednostavne nabave može od gospodarskih subjekata tražiti sljedeće vrste jamstava:
1. jamstvo za ozbiljnost ponude za slučaj odustajanja ponuditelja od svoje ponude u roku njezine valjanosti, odbijanja potpisivanja ugovora o nabavi odnosno nedostavljanja jamstva za uredno ispunjenje ugovora.
2. jamstvo za uredno ispunjenje ugovora za slučaj povrede ugovornih obveza.
3. jamstvo za otklanjanje nedostataka u jamstvenom roku za slučaj da u jamstvenom roku ne ispuni obveze otklanjanja nedostataka u jamstvenom roku sukladno sklopljenom ugovoru.
Jamstvo za ozbiljnost ponude određuje se u apsolutnom iznosu koji ne smije biti viši od 5% procijenjene vrijednosti nabave. Trajanje jamstva za ozbiljnost ponude ne smije biti kraće od roka valjanosti ponude.
Ako istekne rok valjanosti ponude ili jamstva za ozbiljnost ponude, naručitelj mora tražiti njihovo produženje.
Naručitelj će vratiti ponuditeljima jamstvo za ozbiljnost ponude nakon sklapanja ugovora sa odabranim ponuditeljem.
- ROKOVI, OTVARANJE, PREGLED I OCJENA PONUDA I ODLUKA O ODABIRU
Članak 13.
Ponude se dostavljaju na način određen u Pozivu na dostavu ponuda. Ponude se mogu dostaviti putem pošte, osobno ili putem e-maila. Ako se ponude šalju putem pošte ili osobnim putem tada se dostavljaju u zatvorenim omotnicama sa naznakom naziva Naručitelja, naziva ponuditelja, naziva predmeta nabave i naznakom „Ne otvaraj“.
Rok za dostavu ponude ne smije biti kraći od 3 (tri) dana od dana slanja odnosno objavljivanja poziva za dostavu ponuda.
Ponuditelj može do isteka roka za dostavu ponuda ponudu izmijeniti i/ili dopuniti, odnosno od ponude odustati.
Izmjena i/ili dopuna ponude, odnosno odustajanje od ponude dostavlja se na isti način kao i osnovna ponuda s obveznom naznakom da se radi o izmjeni i/ili dopuni ponude, odnosno odustajanju od ponude.
Članak 14.
Povjerenstvo će provest postupak otvaranja, pregleda i ocjene pristiglih ponuda u roku od 5 (pet) dana od isteka roka za dostavu ponuda.
Postupku otvaranja, pregleda i ocjene pristiglih ponuda moraju biti prisutna najmanje 2 (dva) člana Povjerenstva, te se o istome sastavlja zapisnik koji sadrži prijedlog odgovornoj osobi naručitelja za donošenje obavijesti o odabiru najpovoljnije ponude, odnosno obavijesti o poništenju postupka jednostavne nabave s objašnjenjem.
Podaci o otvaranju, pregledu i ocjeni ponuda tajni su do donošenju obavijesti o odabiru najpovoljnije ponude, odnosno obavijesti o poništenju postupka jednostavne nabave.
Članak 15.
Povjerenstvo je dužno provjeriti računsku ispravnost valjanih ponuda.
Ako se utvrdi računska pogreška, ista će se ispraviti na vidljivi način i od ponuditelja zatražiti da prihvati ispravak računske pogreške u roku od 3 (tri) dana od dana primitka obavijesti.
Članak 16.
Ako su informacije ili dokumentacija koje je ponuditelj trebao dostaviti nedovoljno jasni Naručitelju ili se takvima čine, Povjerenstvo može, poštujući načela jednakog tretmana i transparentnosti, zahtijevati od gospodarskih subjekata da razjasne i/ili dostave nužne informacije ili dokumentaciju u primjerenom roku ne kraćem od 3 (tri) dana.
Postupanje sukladno stavku 1. ovog članka ne smije dovesti do pregovaranja u vezi s kriterijem za odabir ponude ili ponuđenim predmetom nabave.
Ako se u postupku nabave ne primjenjuje mogućnost iz stavka 1. ovog članka, povjerenstvo je obvezno obrazložiti razloge načina postupanja u zapisniku o pregledu i ocjeni.
Članak 17.
U slučaju da dvije ili više valjanih ponuda budu jednako rangirane prema kriteriju za odabir ponude, odabrati će se ponuda koja je zaprimljena ranije.
- PONIŠTENJE POSTUPKA NABAVE
Članak 18.
Naručitelj zadržava pravo obustaviti ili poništiti postupak jednostavne nabave, prije ili nakon isteka roka za dostavu ponuda i/ili ne odabrati ponuditelja bez posebnog pisanog obrazloženja i donijeti Odluku o poništenju postupka nabave.
Odgovorna osoba naručitelja će na osnovi rezultata otvaranja, pregleda i ocjene ponuda donijeti Odluku o poništenju postupka jednostavne nabave ako:
- postanu poznate okolnosti zbog kojih ne bi došlo do pokretanja postupka jednostavne nabave da su bile poznate prije pokretanja postupka.
- postanu poznate okolnosti zbog kojih bi došlo do sadržajno bitno drugačijeg poziva za dostavu ponuda da su bile poznate prije pokretanja postupka.
- ako nije pristigla niti jedna ponuda.
- ako nakon odbijanja ponuda ne preostane niti jedna valjana ponuda.
Na osnovu Poziva za dostavu ponuda te rezultata otvaranja, pregleda i ocjene ponuda naručitelj će odbiti:
- nepravovremeno pristiglu ponudu;
- ponudu nepozvanog gospodarskog subjekta;
- ponudu ponuditelja koji nije dostavio jamstvo za ozbiljnost ponude ako je traženo, odnosno ako nije dostavio valjano jamstvo;
- ponudu ponuditelja koji nije dostavio valjane isprave tražene pozivom za dostavu ponuda;
- ponudu koja nije cjelovita i/ili nema numerirane stranice;
- ponudu čija je cijena veća od procijenjene vrijednosti predmeta nabave;
- ponudu u kojoj troškovnik nije u cijelosti ispunjen;
- ponuda u kojoj cijena nije iskazana u apsolutnom iznosu;
- ponuda koja ne ispunjava uvjete vezane za svojstva predmeta nabave, te time ne ispunjava;
- zahtjeve iz poziva za dostavu ponuda;
- ponudu za koju ponuditelj nije pisanim putem prihvatio računske pogreške;
- ponudu ponuditelja koji je dostavio dvije ili više ponuda u kojima je ponuditelj;
- ponudu ponuditelja koja nije u skladu s odredbama poziva na dostavu ponuda.
Članak 19.
Odluka o poništenju postupka jednostavne nabave sadrži:
- podatke o naručitelju
- predmet nabave za koji se obavijest donosi
- razlog poništenja
- datum donošenja i potpis odgovorne osobe.
- ODLUKA O ODABIRU
Članak 20.
Na osnovi rezultata pregleda i ocjene ponuda donosi se Odluka o odabiru najpovoljnije ponude, odnosno odabiru najpovoljnije ponude ponuditelja s kojim će se sklopiti ugovor o nabavi. Za donošenje odluke o odabiru dovoljna je jedna prihvatljiva ponuda.
Odluka o odabiru najpovoljnije ponude obvezno sadrži:
- podatke o naručitelju,
- predmet nabave,
- naziv ponuditelja čija je ponuda odabrana za sklapanje ugovora,
- cijenu predmeta nabave bez PDV-a,
- datum donošenja odluke i potpis odgovorne osobe.
Članak 21.
Odluka o poništenju postupka jednostavne nabave, odnosno odluka o odabiru najpovoljnije ponude obvezno se dostavlja svakom ponuditelju u roku od 30 dana, od isteka roka za dostavu ponuda na dokaziv način (dostavnica, izvješće o uspješnom slanju e-mailom ili objavom na internetskim stranicama i sl.).
Protiv odluke ne može se izjaviti žalba jer se na istu ne primjenjuje Zakon o javnoj nabavi.
- ODREDBE O UGOVORU I NARUDŽBENICI
Članak 22.
Naručitelj dostavom Odluke o odabiru najpovoljnije ponude odabranom ponuditelju stječe uvjete za sklapanje ugovora o nabavi radova, roba i/ili usluga.
Narudžbenica i/ili Ugovor obvezno sadrži podatke o Naručitelju i vrsti roba-radova-usluga koje se nabavljaju uz detaljnu specifikaciju jedinica mjere, količina, jediničnih cijena te ukupnih cijena, roku i mjestu isporuke, načinu i roku plaćanja, gospodarskom subjektu/dobavljaču.
Ovisno o predmetu nabave, narudžbenica i/ili ugovor mogu sadržavati, sukladno odredbama Zakona, podatke o jamstvu za izvršenje predmeta nabave i ugovornoj kazni.
Ugovor o nabavi radova, roba i/ili usluga sukladno provedenom postupku jednostavne nabave, s odabranim najpovoljnijim ponuditeljem sklapa odgovorna osoba Naručitelja, odnosno Načelnik.
O izdanim narudžbenicama i ugovorima obavezno se vodi evidencija.
Članak 23.
Ugovor o jednostavnoj nabavi može se sklopiti s ponuditeljem, bez provođenja postupka iz ove Odluke, u slučaju da naručitelj u trenutku sklapanja Ugoovora ima sklopljen važeći ugovor sa ponuditeljem koji je u drugom predmetu nabave ili drugom javnom postupku nabave odabran temeljem provedenog javnog natječaja. U tom slučaju Ugovor se sklapa po jediničnim cijenama iz važećeg ugovora.
- ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 24.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o provedbi postupka jednostavne nabave („Službeni glasnik“ – službeno glasilo Općine Dugi Rat, br. 11/22).
Članak 25.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana nakon objave u „Službenom glasniku“ – službenom glasilu Općine Dugi Rat, a isti će se objaviti na web stranici Općine Dugi Rat.
KLASA: 406-01/24-01/006
URBROJ: 2181-22-02-24-02
Dugi Rat, 28. 02. 2024. g.
Općinski načelnik
mr. Tonči Bauk, dipl.ing.